Jdi na obsah Jdi na menu

Francie - Provence: Na Mont Ventoux!

Francie - Provence 2016

Francie! Tady jsme ještě nebyli! Nejen proto, že jsme ve Francii nebyli, ale především proto, že s cestovkou Bondo (doporučujeme!) si sjedeme kus Alp, uvidíme největší evropský kaňon a navštívíme Avignon. Jo a především proto, že si vyšlapeme bájný Mont Ventoux!

27.8. Pramen Verdonu - Castellane [68 km, převýšení 1 147 m, sjeto 2 361 m]

Po dni stráveném v autobuse nás dnes čeká celodenní sjezd od pramene řeky Verdon, navštívíme krásné středověké městečko Colmars, zastavíme se na kafíčko v podobně hezkém Saint Andre les Aples sjedeme až do Castellane, kde máme kemp. Začínáme v 1900 m.n.m. a do stejné výšky si ještě vyšlapeme po vlastních, ale to bude až v pátek. Dnes je sobota a my vydržíme.

28.8. Kaňon Verdon: La Palud-sur-Verdon - kolem Collet Barris - Castellane [45 km, převýšení 684 m, nastoupáno 2 695 m]

Dnes to bude náročné. Vedro kolem 30 stupňů (které nás až do konce našeho putování po Francii neopustí - dokonce bude ještě hůř) a před námi pořádné stoupání až do 1 315 m.n.m., ale ty výhledy do největšího evropského kaňonu za to stály. Do La Palud sur Verdon ve výšce 900 m.n.m. nás hodí ještě autobus, ale pak už musíme po svých.

29.8. Kaňon Verdon: Aiguines -  La Palud-sur-Verdon - Castellane [58 km, převýšení 684 m, nastoupáno 2 767 m]

Dnes si dáváme vlastní trasu. Ostatní šlapou z Castellane po levém břehu Vardonu, jiní se nechávají popovést k přehradě Lac de Sainte-Croix. My se necháváme dovést nad jezero, kam si to sjedeme a pak už pošlapeme nahoru po pravé straně do La Palid sui Verdon a po již projeté cestě zpět do kempu. Je opět vedro.

30.8. Avignon a Pont du Gard

Dnes je to bez kol, jedeme do Avignonu a pak se podíváme na akvadukt Pont du Gard. Zároveň se stěhujeme do nového kempu, který je od akvaduktu jen pár kilometrů.

31.8. Tarascon - Arles - Les Baux - Saint Rémy du Provance [77 km, převýšení 215 m, nastoupáno 1 211 m]

Míjíme Pont d Gard a zastavujeme se až v Beaucaire, kde obdivujeme krásný hrad Tarascon, pak pokračujeme ve velkém vedru do Arles, které si zakládá na tom, že tu van Gogh namaloval nejeden obraz a byl tímto městem uchvácen, navštívíme i psychiatrickou léčebnu v Saint Rémy du Provance, kde se posléze léčil, aby pár dnů po odchodu zemřel v Paříži. Nemůžeme minout ani poměrně zachovalou velkou antickou arénu.
Zajímavostí bude návštěva Les Boux, významného středověkého města s velkou katedrálou, které nechal Richelie zbořit. Hliníková ruda, která se zde začala těžit, nese po tomto městečku název.

1.9. Orange - Chateaunef-du-Pape - Pernes-les-Fountaines [39 km, převýšení 97 m, nastoupáno 617 m]

Dnešním cílem číslo 1 je ochutnávka slavného červeného vína Chateaunef-du-Pape. Než tam ale v neustávajícím vedru doputujeme, prohlédneme si antické divadlo v Orange, navštívíme tamní trhy, abychom dnešní cestu zakončili v Pernes les Fountaines, městečku s desítkami fontán (přesně jich je tam 40).

2.9. Mont Ventoux - Pernes-les-Fountaines [80 km, převýšení 1 830 m, nastoupáno 2 504 m]

Na toto jsme se těšili celý týden a vlastně kvůli tomuto dni jsme s Bondem do Provece jeli. Monumentální hora čnící nad touto malebnou krajinou do výšky téměř 2 000 metrů to je výzva pro každého cyklistu. Ne nadarmo si Mont Ventoux, větrnou horu, často vybírá i Tour de France.

3.9. Arles - Camarque [33 km, převýšení 9 m, nastoupáno 295 m]

Máme sbaleno a vydáváme se na cestu domů. Ještě ale než nasedneme na celý den do autobusu, stavíme se v rodinném vinařství a pak pod Arles nasedneme naposledy na kola a národním parkem Camargue dojedeme až k moři do Santes-Maries-de-la-Mer. Jízda to byla náročná. Sice po naprosté rovině, ale beze stínu a ve 40 stupňovém vedru. Až se divím, že to nikoho neskolilo. Večer si dáme steaky z místních býčků (nic moc tedy) a po desáté už pojedeme definitivně domů.

Po Francii jsme za týden našlapali 400 km.